szombat, december 12, 2009

Izland mióta Új-Zéland?

A helyszín Debrecen, 2009. októbere. Nyugodt volt a délután és rengeteg időm volt még a vonat indulásáig. A szél erősen fújt és gondoltam mint ahogyan azt a kultúrált emberek szokták bemegyek én is egy könyvesboltba. A főutcára nyílt egy már elsőre is nagy falatnak látszó könyvesbolt ajtaja. Beléptem és hirtelen az az érzésem volt, mint amikor annak idején a '90-es években először léptem egy Domusba: hatalmas tér, mindenfelé eladó áruk és teljes döbbenet, ami minden bizonnyal az arcomra is kiült. Elindultam a sorok között és folyamatosan legeltettem a szemem... sose láttam még ennyi könyvet, amit mind meg lehetne venni! Na, gondoltam itt biztos találok nekem valót! :) Elindultam befelé és csak akkor láttam meg hátul egy lépcsőfeljárót. Kicsit hezitáltam az aljánál, de megvártam, amíg valaki felmegy előttem és utána én is nekiindultam. Na, szerinted mi volt fent!? Könyvek. Könyvek két szinten egy szőnyegboltnyi helyen! Hát ez hattalmas!
Kb. 20 perc keresgélés után kértem a szakképzett eladó segítségét.
-Bocsánat!
- Igen, tessék mondani miben segíthetek!?
-Azt szeretném tudni, hogy van Önöknek olyan könyvük, ami Új-Zélandról szól?
-Itt nézte már ezen a soron?
-Igen, kerestem, de sajnos nem találtam.
-Ahan, értem. Háát esetleg Izlandos van, az nem jó?

Deh, adjon egyet Mozambikról.... Na, azért nem ezt mondtam, de udvariasan megköszöntem a segítségét.


Pár nappal ezelőtt (már december elején járunk ám!) egy barátommal beszéltem telefonon. Kedvesen érdeklődött, hogy mi a helyzet velünk, még mindig Izlandra (???) akarunk költözni?

Well, New Zealand is an island, ennyire már képzett vagyok angolból, de még mindig rossz irányba megy a tapogatolózás....


Volt már, aki megkérdezte, hogy miért akarunk egy olyan országba költözni, ahol majdnem összeomlott a gazdaság tavaly ősszel! (pszt! az is Izland volt ám - mondta suttogva Tibi)

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    Ha teljeskőrű infókat szeretnél - színes képek nélkül -, akkor a Lonly Planet-et ajánlom. Sajnos csak angolul kapható jelenleg. MO-n a terkepkalauz.hu -n tudod megrendelni. (Én őket találtam a legjobb áron, a 2008-as kiadást)
    Ni csak! Van még itt más is: http://terkepbolt.terkepkalauz.hu/index.php?keyword=new+zealand&Search=Keres&Itemid=80&option=com_virtuemart&page=shop.browse&vmcchk=1&Itemid=80

    Ill. a Librinél kapható egy élménybeszámolósabb jellegű könyv, olvasmány: http://www.libri.hu/konyv/uj-zeland-i.html
    Ízlések és...

    Remélem tudtam segíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, kedves tőled! Szerintem viszont a legtöbb infót a blogokról lehet begyűjteni, bár ezek természetesen teljesen szubjektív véleménnyel vannak megáldva :)

    VálaszTörlés