kedd, december 21, 2010

Sün Új-Zélandon

Tegnap délután/este-felé éppen a szobánkban voltunk, amikor furcsa hangokra lettünk figyelmesek. Kinéztem az ablakon és egy mejnó madarat pillantottam meg. A mejnóról bővebben itt lehet tájékozódni.
Először úgy láttam mintha egyedül lenne és nem értettem miért csipog ilyen szokatlanul hangosan. Félig egy bokor mögött volt, ezért jobban kihajoltam, hogy láthassam mire ez a nagy rikoltozás. Akkor vettem észre, hogy egy sünivel hadakozik...  ...gyorsan ki is szaladtunk 1-2 képet készíteni.
A mejnó sem őshonos itt, akárcsak a süni, bár gondolom nem bevándorlással kapcsolatos vitájuk volt... ...sokkal inkább a bogarakon veszhettek össze, ami mindkettejük táplálékául szolgál. Akárcsak Észak-Amerikában vagy Ausztráliában a sündisznó Új-Zélandon is betelepített fajnak számít, azonban itt - hasonlóan a vadnyulakhoz - kártevőként kezelik. Az ember nem is gondolná, de sajnos ez az aranyos kis állat óriási károkat okoz az őshonos fajokban, köztük a rovarokban, csigákban, gyíkokban és különösen a talajon vagy a part mentén fészkelő madarakban.
Bár a mi sünink még pici, azért előszeretettel ropogtatta a kövek alól előtúrt bogarakat és nem zavartatta magát miattunk. A süniről készült 1 perces videó itt tekinthető meg.

Elvetemült süni rajongóknak ajánlom a "SÜN RAKÉTA" nevű játékot, amelyben a cél a sünink Föld körüli pályára állítása. Játék használatának leírása alul.


Először az egér segítségével tudjuk a csúzliból kilőni szegényt, majd a jobbra-balra nyilakkal tudjuk irányítani. Megfelelő összegek megszerzése esetén két kilövés közt bevásárolhatunk, hogy sünink még messzebb szálljon. Vehetünk ejtőernyőt és radart is, valamint növelhetjük a süni nyúlékonyságát is. ;-) Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése