szombat, május 15, 2010

Kerékpárral a munkába 2.

Immár folyamatos az aszfaltcsík a két korábban szóban forgó település között, azonban a munkálatoknak még nincs vége! Dolgoznak még ugyanis az útpálya mindkét oldalán. Árkok kialakítása és egyéb tereprendezési munkálatokat végeznek, amelyek során szakaszonként ugyan, de folyamatosan elállják az utat.
Persze ők az erősebbek, mert vagy Liaz van náluk vagy markoló és nem félnek használni! Amikor elhalad mellettük az ember, szinte érezni lehet a levegőben a feszültséget... Egyrészt azért, mert csúnyán tudnak nézni, másrészt azért is, mert az elmúlt 3 napban szinte menetrend szerint a hazautamon dörgött-villámlott és szakadt az eső.

A bicikli műszaki állapotával egyenlőre nem is volt probléma (leszámítva ugye a 15km után leesett pedált), de az elázás és az eső ellen tenni kellett valamit. Az hamar világossá vált, hogy a mezei széldzseki nem olyan sokat ér, mert mostanság komoly záporok söpörnek errefelé. Egy kisebb esőt még kibírna benne az ember, de ezt azért nem erre tervezték (a kínaiak). Az első eső alkalmával hazaérve ledobtam magamról a vizes ruhákat...
Nem sok minden maradt szárazon. Következő alkalommal elővettem egy korábban már jól bevált esőkabátot is. Induláskor még nem, de menet közben fel kellett szerelkeznem vele. Eredmény: már csak a nadrágom szára és a cipőm ázott sz@##á.
Az eső azonban nem csak engem áztatott, hanem a bicajt is alattam. Napi kb. 22km-t megyek. Kicsit többet, de ezzel nyugodtan számolhatok. 14 éve van meg a biciklim, de szerintem mióta megvan nem mentem vele összesen annyit, mint az elmúlt héten! Nagyjából 80km megtétele után (ebből 2 alkalommal esett az eső) furcsa hangokra lettem figyelmes, melyek a hátsó kerék felől jönnek. Így első körben kapott egy alapos olajozást és a következő 20-30 km-en nem is volt vele semmi gond. Most azonban alaposabban utána kell majd járni a dolgoknak, mert ismét előjöttek a hangok és nekem ezek nem tetszenek. 
132km a biztosan megtett út vele az első "bemelegítő- és próbahéten". Még nincs izomláz, de egész biztosan azért, mert a terhelés folyamatos volt és minden egyes nap újra rádolgoztam. Egyedül a leszállás után kell pár perc, amíg újra tanulok járni, de amúgy minden oké! ;-)

4 megjegyzés:

  1. Mikor Budapesten én is bringával jártam dolgozni (bár nekem csak laza 5km-re volt az iroda), előfordult többször is eső. Ilyen helyzetekre a Vízvonal nevű boltban óccsón vásárolt esőruhámat használtam. Ez igazából hajósoknak készült vízálló ruha (persze hajós szempontból az enyhébbik fajtából), ami sima esőben tökéletesen megfelel. Szárazabban értem be vele, mint az esernyőben sétáló emberkék, szóval nagyon jó. Van nadrág és dzseki része is.
    Az egyetlen hátránya, hogy nem szellőzik, és meleg tavaszi, nyári esőkben bizony befülled az ember rendesen. De kívülről nem ér víz, csak belülről az izzadtság :)
    Kb. 2000 Ft volt akkortájt az egész. Vagy a kettő volt 3000? Nem emlékszem pontosan, az mindenestre biztos, hogy bőven a megfizethető kategóriában van, az ár/érték aránya kiváló.
    Biztosan van ilyen hajós bolt felétek is, esetleg próbáld meg.
    Esőruha itt is sűrűn kellhet!

    VálaszTörlés
  2. Mióta feltettem a posztot, azóta csak rosszabb lett az idő. Próbálkoztam egy köztes megoldással is: a hosszú esőkabátot odacsipeszeltem a nadrághoz a térdem alatt és a baseball sapihoz is odacsipeszeltem a kapucnit. Ez eddig jó is volt, de hogy ne ázzon be a cipőm rákötöttem 1-1 nylon szatyrot a lábamra. Így az alsó lábszáramon folyt csak a víz. Erősen fontolóra vettem, amit ajánlottál! ;-)
    Nálunk "csak" orkán erejű szél van és mellette néha van komolyabb eső, de a szitálás folyamatos. Borsodban és Baranyában megáradtak a patakok és mossák el a falvakat, elképesztő felvételeket mutattak tegnap este a tv-ben.

    VálaszTörlés
  3. Na majd ha itt lesztek, akkor ellatlak cimekkel mit hol vegyel kerekpar ugyben :)

    VálaszTörlés
  4. Szívesen veszem a jó tanácsokat és előre is köszi! ;-)

    VálaszTörlés