szerda, november 10, 2010

Jogsi kell a sörözéshez...

Ez természetesen nem szó szerint értendő, de furcsa helyzetbe kerültünk az egyik helyi szupermarketben.
Azt már korábbi vásárlásainkkor is láttuk, hogy alkohol és/vagy dohánytermék vásárlása esetén 25 év alatt kötelező bemutatni a személyi igazolványt vagy valamilyen személyi azonosító okmányt. Ezért erre már fel voltam készülve.
Bementünk a boltba, na majd most! veszünk pár üveg sört és este az ismerősökkel majd jól elfogyasztjuk. Nem vagyok egy nagy italfogyasztó, de a söröket szeretem. Magyarországon közel 100 különböző sört volt szerencsém megkóstolni. Ha alkalmanként vettem, (akkor is mindig csak 1 üveggel vagy dobozzal) figyeltem rá, hogy a korábban fogyasztottaktól eltérőt válasszak.
Szóval nekem eleve furcsa volt, hogy itt nincs olyan sok fajta, mint otthon. 6-os kiszerelést kerestem és kb. 10 perc keresgélés után, amit egy hűtött helyiségben töltöttünk végre találtam egyet, gondoltam ennek az ára is és íze is jó lesz.
Fizetésre került a sor és készítettem az Eftpost, meg a személyimet. Mivel az útleveleink az Immigration-nél vannak, azzal nem fogom tudni igazolni magam. A pénztáros hölgyön is láttam, hogy a sör láttán izgalomba jött és már akarta kérni a személyit, amikor odaadtam neki. Ekkor rámutatott egy táblára (amit eddig persze nem vettünk észre). 3 fajta személyi okmányt fogadnak el: útlevél, itteni  személyi és itteni jogosítvány. Nekem ugye egyik sincs. A pénztáros kedves volt, mert vagy 3-szor bocsánatot kért, de hát mit volt mit tenni, azt a sört ott kellett hagyni. Erről nem ő tehet, ha ez a szabály, akkor én most nem vehetek sört.
Az útlevelem egyenlőre nem lehet tudni meddig lapul még az Immigration valamelyik fiókjában, így azzal most nem vehetek sört. A legegyszerűbb mód most az lenne, ha levizsgáznék autóvezetésből és itteni jogsit szereznék. Így alakult ki az a helyzet, hogy jogsi kell a sör vásárláshoz.
A vicc az egészben az, hogy hiába töltöm be egy hét múlva a 25-öt, na de mivel tudom ezt itt igazolni?!
Külön emiatt nem fogok levizsgázni, egyenlőre úgysem vezetek még, úgyhogy marad a józan élet! ;-)


ui.: ...és mi lenne, ha még dohányoznék is!? Ha máskor nem, de most biztos leszoknék!

6 megjegyzés:

  1. ez jó :) de milyen megnyugtató, hogy ott betartják ezeket a szabályokat! és akkor a fiatalok hogyan jutnak alkoholhoz? mert azért gondolom valahogy csak megoldják :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt itthon sem ártana bevezetni és betartani!
    Azért azt sajnálom,hogy sör nélkül maradtatok!
    Ja,igen és sikerült ismét egy nagyot kacagni is. Köszi jó volt!Puszi Nektek

    VálaszTörlés
  3. Aki elmúlt 18 és van valamilyen útlevele vagy itteni jogsija az vehet. 18 alatt nagyon sehogy, bár nekem is ajánlották, hogy egy másik bevásárló központban vannak "önfizető kasszák" (nincs pénztáros, hanem én húzom le magamnak, amit vettem) és ott talán átcsusszanhatok.

    VálaszTörlés
  4. Azert megnyugtatasul kozlom, hogy Tibi nem maradt sor nelkul aznap estere :) /F1-et nem is jo anelkul nezni/
    Jo ha az embernek vannak nagykoru baratai :P (akik ezt igazolni is tudjak ;))

    VálaszTörlés
  5. Szóval van f1 fun group ;)

    VálaszTörlés
  6. Bizony akad, de nemsokára szünetet vezetünk be benne. Sajna.

    VálaszTörlés